Forældresamarbejde

I børnehaven er et velfungerende samarbejde med forældrene afgørende. Forældresamarbejdet har fokus på det fælles arbejde i forbindelse med barnets trivsel, udvikling og læring.
Vores samarbejde starter når i har fået en plads i Børnehaven. Allerede her vil mange være i kontakt med os.
Vi sender et brev til nye børn og deres familie godt en måned før de skal starte. Vi viser rundt, vi fortæller om børnehaven, vi holder opstartsmøde hvor vi sammen sætter rammerne for samarbejdet og lære hinanden at kende, så vi på bedst mulig måde kan samarbejde om barnet.

Efter lidt tid i børnehaven, holder vi 4 måneders samtaler, hvor vi genbesøger starten, og hvordan det hele ser ud nu.

I dagligdagen taler vi med forældrene om børnenes læring. Vi fortæller om hvordan der er blevet leget, om relationer, hvordan det har været for barnet at deltage i forskellige aktiviteter og om alle de andre ting der foregår i børnehaven. Vi tager billeder af børns læring, vi laver læringshistorier til barnets bog. På den måde skaber vi sammenhæng mellem hjem og børnehaven.

Da alle familier er forskellige, tilpasses forældresamarbejdet til den enkelte familie.