Opstart

Alt begyndelse kan være svær. Derfor er det vigtigt at medarbejdere og forældre støtter barnet i at få en god start i børnehaven. For at vi bedst kan dette, afholder vi en opstarts samtale 1-2 måneder før start, og opfordre jer til at komme på besøg. Det kan være godt for barnet både at besøge børnehaven med sine forældre, men også med sin dagpleje eller vuggestue, hvis der er mulighed for det. Når flere børn skal starte på samme tid, laver vi en besøgsdag, så de kan besøge børnehaven sammen, og nye forældre også kan møde hinanden allerede før start.

Efter 4 måneder, holder vi en opfølgende samtale på starten. Den kalder vi en 4 måneders samtale. Vi samtaler om forskellige ting. Eksempelvis, hvad der er godt/mindre godt for dit barn i børnehaven, er der noget barnet er meget glad for eller ked af og hvad fortæller barnet om børnehaven.

Det kan også være ting som vi kan blive bedre til. Eksempelvis, hvordan synes I børnehaven modtog Jeres barn eller hvordan synes I børnehaven modtog Jer som forældre og er der noget der kunne være bedre.

Er i blevet tilbudt en plads?

Hvis i er blevet tilbudt en plads hos os men er i tvivl, så ring endelig herned, så aftaler vi et tidspunkt hvor i kan komme på besøg og se os.